Media!

Jag tittade på kanal 9 nyss det var en reportage om Senegal.  Det var en svensk reseledare som åkte igenom Afrika och stannade i Senegal i några dagar. Han berättade om Goreé där slavarna blev bortförda, så jävla hemskt och se stället, kan inte fatta att det har hänt i Senegal.. att kanske ens släkting har varit med om de.Faktiskt har jag aldrig hört mina släktingar prata om slaveriet. Vi i Sverige gör det ju nästan jämt, iaf dom människorna jag har stött på! Hemskt är det iaf.. Och så intevjuade han någon man som har flera fruar, japp i Senegal är det tillåtet. Han hade gift sig med sin frus bästa vän...Fan vad hemskt ändå.. Att din kompis också ligger med din man och älskar honom..usch:( Jag har flera morbröder och kusiner som har flera fruar , och fruar tycks ändå komma överens fast ibland blir det bråk om typ den ena frun har fått mer pengar än den andra typ! Hemskt att leva så men sant är det .. Kommer iaf aldrig acceptera något sånt, man behöver inte  göra det man kan säga ifrån även om man är muslim..! iaf när jag såg programmet ringde jag min mamma på en gång, vi gör alltid så om det är någonting om Senegal eller en person som är på tv som kommer ifrån Senegal ringer vi varandra på en gång:P Haha!

Idag när jag kom hem hade jag fått en avi från posten , snälla mami åkte och hämtade paketet. Och det var min studentmössa i den!woho! Nu känns det verkligen nära , på fredag är det 100 dagar kvar..Pirrigt....Min kamera är på lagring så jag kan tyvärr inte fota den , får göra det när dem har fixat kameran ;) Nu är det bara klänning och skor som är kvar då.. Jag vill ha den perfekta klänningen också vill jag vara säker på att ingen annan i min skola har samma klänning som jag:) Hihi..Jag vill inte handla från internet då är man ju aldrig säker på att den sitter som den ska..!

Imorgon har jag nationella i engelska B shit nervöst.. Kommer säkert få IG.. Jag kan komminucera och så på engelska, jag skulle säkert klara mig i utomlands, men jag skulle aldrig kunna hålla en diskussion.

Dags att gå bort från datorn och träna på matlagningsprovet som vi har på fredag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0