Lite tankar..

Just det måste berätta en liten fråga jag fick för några dagar sedan. När jag hade lagt ut bilderna jag har på bloggen , på min syster, pojkvänne osv. Så frågade en kille på msn om jag bara umgås invandrare? haha ! jag började asgarva, ärligt talat har jag en enda vän som är svensk..Men jag kan tala om att jag har inte emot nå folk alls, spelar ingen roll vart dem kommer ifrån.. Och så konstigt är det ju inte om min syrra är invandrare? och min pojkvän råkar vara det , blev inte ihop med han för att han kommer från något annat land.

Jag tycker det är konstigt att man ställer såna frågor.. Kanske menade han att bara för att jag bor i Sverige måste jag ha vänner som också kommer ifrån Sverige? Eller jag vet inte riktigt vad han menade.. men jag blev lite stött av frågan. Det finns säkert många invandrare i Sverige som inte umgås med svenskar..då frågar säkert svenskarna varandra. Va fan gör dom i Sverige då? Jag tänker inte sitta och försvara dom , men jag menar att det är lättare att umgås med dom från sitt eget land för man talar samma språk, kanske har samma bakgrund. Det blir på något sätt lättare att förstå varandra. Jag har aldrig varit med om något sådant eftersom jag kom till Sverige när jag var liten. När jag åker till Senegal och umgås med mina vänner , klickar vi inte riktigt, vi tänker inte på samma sätt. Dem tävlar med mig och försöker verka bättre, eftersom dom tror att jag är bättren än dom.. Men så är nartuligtvis inte fallet! Jag kan ärligt säga att jag avgudar dom , absolut har Sverige öppnat många dörrar för mig som jag inte skulle ha möjlighet till om jag bodde i Senegal! Men för de så skulle jag inte tacka nej till att leva i Senegal. . I Sverige kommer jag alltid vara en främmande i någon annas land, det är därför det är så härligt när jag åker till Senegal, man är på något sätt inte "annorlunda".


Nu råkade jag försvinna bort i ämnet , haha! men iaf det är så jag ser det hela:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0