Volontär och jobb utomlands.


                                                          
                                 image52
                          

Dagen började med att hela klassen gick till arbetsförmedligen för att lära oss om hur man skriver en CV på bästa sättet och hur man söker jobb, löner , avtal osv. Det var mycket bra informartion och hon som föreläste tog det i en normal tempo. Jag skrev in mig där, eftersom jag inte har någon sommarjobb. Man har ju hört så mycket dåligt om arbetsförmedligen att dom inte hjälper en osv. Men idag fick jag en egen uppfattning om dom, och jag tycker faktiskt att dem är hjälpsamma. 

Så fort någon börjar prata om studenten eller vad man ska göra efter skolan, pirrar det i magen på mig. Jag blir nervös och får lite panik faktikst. För att jag vet ju inte vad jag vill göra eller ska göra. Men jag ska inte ha för bråttom, vi får se. Med det jag är sugen på att göra är volontär arbete, man får ingen lön , men själva upplevelsen slår ju allt. Tänk att åka till ett främmande land, dina språk kunskaper blir bättre och du får träffa olika slags människor. På onsdag ska jag till arbetsförmedlingen för att få information om volontär och om jobb utomlands.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0