Ungdomsutbyte?

Som jag nämnde igår skulle jag idag till arbetsförmedligen för att prata om volontär arbete. Eftersom jag hållde på med min svenska uppsats så länge missade jag det tyvärr. Men istället fick jag träffa en kille som håller på med ungdomar i Sollefteå. Han berättade att i augusti ska fyra undomar i Sollefteå få chansen att agera som ungdomsutbyte i Bryssel Belgien, man får träffa andra ungdomar från olika länder, och se alla sevärdigheter i Bryssel. Det blir som en semester fast mindre shopping och relaxing on the beach. Jag nappade på det på en gång, han förklarade att man måste vara 18 för att på kvällen ska vi gå ut och äta och då kanske alkohol är inblandad i det hela. Jag förklarade att jag har svårt för att lära känna nya människor och då tyckte han att det här var perfekt för mig då. Det är först till kvarn som gäller , så får se om jag får åka. Men det hade varit fantastiskt roligt att få vara med om det, och då är man i Bryssel i 10 dagar. Och jag som aldrig har varit i Bryssel, förutom när jag mellanlandar då jag är på väg till Senegal fast det gills inte. Så det hade varit en otrolig upplevelse. Ska maila han nu på en gång och sen ska han ha möte för alla som vill åka och se vem som verkligen brinner för det.

Om jag vill kan jag åka till Bryssel på semester med några vänner, som vi kommer göra fast då blir det Bulgarien. Jag vill det här för att jag ser det som en otrolig chans att bli mer utåtriktad, Om man åker med vänner är man bara med dom liksom. Men om man åker på en sån här ungdomsbyte måste man lära sig att vara utåtriktad för att kunna klara av att vara där liksom. Det låter ju helt kul, för att då blir det någonting  jag gör för första gången helt ensam. Annnars brukar alltid kompisar eller familjen följa med en, för jag blir så trygg i dem jag redan känner.

Aja får hoppas att jag får åka, ska hålla tummarna.

Kommentarer
Postat av: Micke

Låter super skoj det där juh :D
Men jag trodde juh att du redan var utåtriktad :P

2008-04-28 @ 18:24:41
URL: http://mickloslocos.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0